Strony

niedziela, 16 listopada 2014

Przepis na bezmięsną przekąskę

Kotleciki jaglano-marchewkowe, a na zagryzkę jabłko ;) Bardzo dobrze komponują się smakowo.

Smaczna i prosta przekąska, która nie wymaga zdolności kulinarnych ;P

Z czego są zrobione kotleciki?
(ilość poszczególnych składników uzależniona od konkretnych upodobań)
- kasza jaglana
- marchew gotowana na parze
- czosnek
- natka pietruszki
- płatki kukurydziane
- płatki górskie
- jajko wiejskie
- sól
- pieprz cytrynowy
- olej kokosowy (do smażenia)

Przepis:
Gotujemy kaszę - odstawiamy do wystygnięcia. Gotowaną na parze marchew również.
Obieramy i myjemy czosnek. Oczyszczamy natkę pietruszki i szatkujemy.
Mielimy płatki kukurydziane z górskimi.
Lekko ciepłą marchew mielimy razem z czosnkiem. Papkę dodajemy do również lekko ciepłej kaszy jaglanej.
Następnie wrzucamy poszatkowaną natkę pietruszki, miał z płatków, jajko, przyprawy.
Uformowane kotleciki obtaczamy w reszcie miału płatkowego i smażymy na oleju kokosowym do momentu aż się zarumienią. Gotowe :)


Konsystencja naszych kotlecików ma być dosyć zwarta, aby nie rozwalały się na patelni ;P dlatego trzeba wyważyć proporcje - ja robiłam to "na oko"...po prostu sprawdzając czy dobrze się formują w kulki i nie przylepiają do dłoni...

POLECAM - u mnie bardzo szybko zniknęły, choć nasmażyłam 3 kopiaste talerze ;) Nawet moja córcia się zajadała, choć marchew nie jest jej ulubionym warzywem ;P

SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz